vattumannen

Alla inlägg den 26 juli 2011

Av Susanne - 26 juli 2011 12:40

Vädergudarna vill även idag inte leverera någon sol. Men det är ganska skönt ute ändå, inget regn och det får man väl vara nöjd med. Försöker få med mig någon i hushållet att följa med ut och se om man kan hitta något guld i skogen. Hade inte suttit fel med en macka med smörstekta kantareller på.


Jag har ett ställe där jag förra året hittade en del, förhoppningsvis är det ingen som hunnit före. Funderade på att åka till jobbet men väntar till senare i kväll, känns som att man måste ta vara på de få dagar man har kvar av sin ledighet som man i 49 veckor har väntat på :) Att man skall vara så väderberoende, men det blir väl lätt så när man bor i den iskalla Norden. Man kanske skulle flytta till något varmare land......det hade inte varit fel. Frågan är bara vad man skulle försörja sig på.

Nä jag får åka och spela ett par rader på lotto, köpa en trisslott. En VACKER dag händer det som dom säger på reklamen, men då kanske jag skall väntavtrots allt för det är allt annat än en vacker dag :DDet blev bara några förskrämda kantareller i min korg.  

Patrik och jag gav ut till ett ställe vi har varit på ett par gånger förut. Tyvärr hade någon hunnit före kanske redan på morgonen för det fullständigt renskrapat. Man såg hur någon grävt upp vid varje trädstam så vi var lite sent ute tyvärr.


Hemma klippte jag gräsmattan och gick in i min lilla skog bakom huset, det blev ca 5 liter blåbär till men nu är det färdikplockat för detta år, varannan gick att plocka, dom var övermogna och bara krossades mellan fingrarna när jag försiktigt försökte plocka dom.

Sent på kvällen var det dags det jag har dragit ut på väldigt länge

.......övningsköra med Alexander :)Vi åkte till en stor parkering nere vid K-Rauta i Partille, det är bra där för det är ingen trafik runt om. Det gick ganska bra efter ca 50 käringstopp Hahaha jösses vad nervös han var. Han hade nog innan målat upp sig som en fullfjädrad chaufför men han har mycket kvar att lära. Det är tur att jag inte är det minsta rädd utan bara tragglar på vad han skall göra.

   Efter en timme på parkeringen och vägen intill hann vi få till att föra bilen fram och växla både upp och ner. Bilen mådde inte så bra av hans körning, det stank av brända lameller i bilen så vi gick öppna fönstren Hahaha. När vi ansåg att nu fick det vara bra för idag körde jag bilen fram till vår väg (ej landsväg) stannade jag bilen och lät Alexander köra resten hem. Det gick alldeles lysande, tids nog lär han sig.

Ovido - Quiz & Flashcards