vattumannen

Alla inlägg under januari 2012

Av Susanne - 25 januari 2012 09:28

Det är kul att sticka och nu har jag gått från stora tröjor till små varma plagg till hund :-)

Det är många som tycker att man inte skall klä på sina hundar kläder, men denna lilla krake fryser ju nästan ihjäl ute nu när vinterna har greppat tag i oss. Kitty verkar vara jättenöjd iallafall. Har fått beställning på två likadana tröjor som skall till Sthlm. På bilden ser man inte tröjan så himla bra men det är flätmönster över hela ryggen och på sidan.

 

Av Susanne - 23 januari 2012 20:00

det var bara en vecka sedan jag var och toppade, färgade och fixade till mitt hår, men nu var det dags igen hahah fast denna gång sattes det in mer hår, förlängde längden med ca 10 cm samt att det är väldigt fylligt på huvudet nu med allt detta hår.....Svårt att bestämma sig kan man säga.


Efter håret gick jag och gjorde mina naglar med.....fyller ju år om ett ar dagar så detta blir min födelsedagspresent till mig själv.


   

Av Susanne - 4 januari 2012 13:26

Vilken match det var som juniorerna uppvisade på nyårsnatten. Ligga under med 3-0 inför tredje perioden, går in och spelar 3-3 och sedan avgör matchen på övertid. Sverige kom etta i gruppen och gick direkt till semifinal som spelades sent i går kväll. Tyvärr missade man lite på den matchen då stormen gjorde att parabolen flippade hela tiden.

Men Sverige vann på straffar mot Finland och är klara till FINAL som spelas natten mot Fredag där dom ställs mot Ryssland...... RYYYSSSS!!!!!

http://svtplay.se/popup/minispelare/v/2664228/ishockey/j-vm__sverige-ryssland_-_period_3?bmp%2Cp104179%2C1%2Cf%2C-1

Man kan titta på detta om och om igen, så jäkla bra

Av Susanne - 3 januari 2012 12:15

Brunnsparken i Göteborg
Det är inte speciellt mysigt att stå och vänta på bussen när regnet bara vräker ner, Emil viner runt huvudet......
Men när jag kom hem hade det snöat, det var fint för snön har ju lyst med sin frånvaro denna vinter.

Dessvärre övergick snandet till ett hiskeligt regnande igen, så snön försvann. Snacka om blixtvisit

Av Susanne - 2 januari 2012 17:19

Nytt år med nya möjligheter. Nyårskvällen var lugn och skön. Inga barn hemma och Patrik var dagens kock. Hela förmiddagen höll han på att förbereda kvällens tre rätters middag. Det smakade precis lika gott om inte bättre med alla dessa ljuvliga dofter som har varit i huset under denna nyårsaftondag.

Tolvslaget firades med god champagne från 2004 (hur något så gammalt kunde vara så gott) och tittade på alla dessa fyrverkerier som lös upp hela himlen, tyvärr var det lite väl disigt men det var fint ändå, Kvällen/ natten / morgonen avslutades med den spännande hockeymatchen där juniorkronorna vände ett 0-3 underläge mot Ryssland till att i sista perioden vända till oavgjort 3-3. På overtime vann grabbarna och är nu klara för semifinal på tisdag.Ett riktigt Gott Nytt År!

             

 

Men så var det detta med dröm kontra verklighet.Pinsamt men sant!

Ungarna var ute på varsitt håll och även så Alle.Medans man väntade på matchen lyckades jag somna till på soffan  och vaknade när det hade gått 5 minuter in på första halvlek.Jag går upp för att väcka Patrik som vilar i sängen och det är nu det läskiga börjar!!!!

jag ser (eller vad jag tror jag ser) att Alexander har kommit hem och står i hallen framför hallspegelnoch speglar sig,  tittar mot mig och har en rejäl blåklocka runt vänster öga. Han har ju varit ute och firat så jag ville inte ta någon diskussion om vad som hänt utan säger till han att han skall gå och lägga sig och vi pratar om det i morgon.

Han såg ut att må bra förövrigt så jag blev lugn med att bara ha han hemma.

Jag går in och väcker Patrik och berättar att matchen har börjat och att alexander kommit hem med blåöga. Sedan går jag in och skall titta på matchen.


Jennifer kommer hem på förmiddagen på nyårsdagen, hade sovit hos en vän i stan, hon kommeri n till oss i sängen och berättar om sin kväll och jag berättqar vad hennes bror råkat ut för, hon går in till hans rum för att prata med honom men kommer tillbaka och säger att han inte ligger i sin säng.


jag funderar på vad han kan ha gått, jag går upp och vi letr igenom huset, men ingen Alle. Jag säger till Jennifer - kan han gått ut och lagt sig i husvagnen, så vi gick dit...men han var inte där heller.

Nu började ju man att undra vad som hade tagit han hemifrån på morgonen?

Jennifer messade kompisar han varit med på kvällen innan, men ingen visste. Jag och Patrik hade missade samtal från han före 04:00 på morgonen.

Men så sitter jag i soffan och grejar med mobilen och hämtar mailen och DÄR -04,05 hade Alexander skickat ett mail och berättade att han sov hos en kompis.

JAG HADE BARA DRÖMT!

Helt otroligt! Jag trodde verkligen att det hade hänt, var helt övertygad om det. Fick mig ett gott skratt av lättnad!

Vad Alexander sa - hmmm, han skrattade bara åt mig.

Ovido - Quiz & Flashcards