vattumannen

Alla inlägg den 22 juli 2011

Av Susanne - 22 juli 2011 22:45

NORGE I SORG

Jan-Erik ringde när vi var på väg hem och undrade om vi hört om bomben i Oslo, men det hade vi inte för vi lyssnade på en bok. Jag läste nyheten på mobilen och det var ju fruktansvärt.....


Resan hem gick bra, det var inte allt för mycket trafik ute. när jag kom hem slängde jag mig direkt i rabatterna. väldans vad det har växt på dessa veckor. Potatisblasten fyllde upp hela min "odlingshörna". Jag kliipte ner blasten och plockade upp alla potatisar som var synliga....jösses vad potatisar det är. Kul är det för det är första gången som jag odlar potatis :-)


När potatislandet var klart plockade jag blåbären som fanns runt tomten. Det blev inte på långa vägar så mycket som jag brukar kunna skörda. Det blev nog en 5 liter, hälften vad jag är van vid. Det var mycket som var övermoget så jag är nog en vecka försen, men bättre med 5 liter än ingenting alls. Tomater från de tre plantor jag har blev jättemånga. Dom är så fantastiskt söta och goda....lite sol nu bara så har jag ca 50 tomater till att skörda innan plantorna gjort sitt för denna säsong


     


Patrik åkte ner och handlade när han kom hem levererade han det fruktansvärda vad som senare under eftermiddagen hade hänt ute på ön. Jag blev helt skakig men orkar inte ta tag i det nu, I morgon bitti när jag vaknar skall jag titta på tv:n och försöka ta in vad som har hänt..

Ovido - Quiz & Flashcards