vattumannen

Inlägg publicerade under kategorin Utlandsresor

Av Susanne - 1 mars 2012 23:00

I dag var det dags att förflytta sig från denna underbara ö. Sista natten innan det bär iväg hemåt till kalla Svedala kommer vi att spendera i Phuket. hotellet som vi skall till ligger bara 10 minuters bilresa från flygplatsen och det gör att man kan njuta även en stund i morgon. Tidigt var vi iväg 08:00 gick båten från Koh Lanta, vi måste åka via Phi Phi för att byta båt som tar oss till Phuket

Här åker vi ifrån Phi Phi mot Phuket

Fattar inte hur dom kan hålla ordning på all packning som lastas i stora "skethögar"
Organiserat kaos skulle jag vilja säga, Imponerande!!

När vi checkade in på hotellet Välkomnades vi med ett varsitt blomster armband. Sött ♥

Detta rummet som vi nu har fått skulle jag kunna stanna kvar på hur länge som helst. Så oerhört lyxigt!!!!!

Härligt att avsluta denna fantastiska resa med detta boende The Imperial Adamas Beach Resort Phuket.

Härligt när poolen är precis vid altankanten så man inte behöver göra mer än att hiva sig i och upp på solstolen ien.

Kommer att sakna Thailand - men åker tillbaka om mindre än ett år igen

Av Susanne - 28 februari 2012 12:00

Frukost är viktigaste målet har jag hört:))

Det finns så otroligt mycket att välja mellan så det är lätt att man föräter sig :))

Behöver man säga mer än att detta är livet.........

Nu har bokat en privat stor båt för fiske i morgon. Skall bli spännande och se om vi får något denna gång. För ett par år sedan när vi var ute fick vi en varsin kungsmakrill på ca 8 kg styck samt en massa små snapper (pizzafisk)-skitfiske på oss :D

Av Susanne - 27 februari 2012 15:30

Hotellet där vi bor på nu http://www.lantasand.com/

Inte mycket att klaga på här inte, frukost nere vid beachen, härlig sandstrand, egen pool på balkongen samt poolen nedanför fönstret

Av Susanne - 26 februari 2012 18:00

På vårt nya hotell som vi kom till idag är Väldans lyxigt jämfört med det vi haft i några dagar :)) en egen liten pool på balkongen är inte att klaga på. Bryr oss inte om att fylla den med vatten i kväll. Skall nu göra oss i ordning för att gå ut och äta. Hoppas ni har det bra där hemma, hörde att våren är på G och det låter alldeles underbart. Kram ♥

Ger man lite dricks till städerskan får man varje dag nya häftiga kreationer som dom skapar med handdukarna

Av Susanne - 23 februari 2012 22:30

En nattfösare efter en fantastisk dag. Har varit iväg och ätit barracuda på en fin restaurang - Papas :)) nu är vi tillbaka i vår lilla oas med vår "egna" bar. Lugnt är det, 8 personer och vi. Det är semester..... ♥

Av Susanne - 22 februari 2012 16:00

Nyss anlända till Koh Lanta. Här blir det några dagar innan man hittar på något nytt. Skall se om vi inte kan hitta någon fisketur. Bungalowen som vi har är ingen vidare tyvärr. Men det är ganska billigt så man får vad man betalar för. Omgivningen är helt fantastisk, njuter är bara förnamnet

Av Susanne - 18 februari 2012 15:15

Hoppas ni har det bra hemma i kylan. Här är det 35 grader, varmt men inget man inte kan bota med bad och öl. Kram på er i kylan :D Första stoppet på denna resa blir Green View Village - Ao Nang. Det är en poolvilla, hur nice som helst.

Det är inte så stor anläggning och det passar oss alldeles utmärkt. Det tar ett par dagar innan man landar och vänjer sig med värmen. då är det skönt att det är lugnt och rofyllt runt om en

Av Susanne - 16 februari 2012 19:00

Äntligen på väg! Planet är en timma försenat men det gör absolut ingenting. Skål på er ♥

Tråkigare kan man ha. Stickning och en kall öl. Många glor :) en tant var framme och frågade hur jag lyckades få med mig stickorna genom security :) Även i Sverige kan man muta :D