vattumannen

Alla inlägg under september 2011

Av Susanne - 30 september 2011 11:45

Chanique blev väldigt nöjd med sin tröja

  Det blev en av hennes födelsedagspresenter :-) Fyllde 14 år den 29 september..


Här ser man mönstret lite bättre

 

Av Susanne - 26 september 2011 11:00

Upps så var man tillbaka på kontoret igen. Veckorna går sakta men helgerna bara springer iväg, skulle vara tvärtom. Det är så mycket man skall hinna med på helgen, framförallt att kunna ligga och tryna i kudden på morgonen, men alla måsten gör att man nästan är uppe med tuppen iallfall. denna helgen har varit förhållandevis lugn.

Fredag, lördag var man hemma och tog det lugnt förutom att städ och tvätt skulle avverkas :-) Men det kommer man ju aldrig ifrån.


I går söndag var vi uppe i ottan, Chanique hade seriepremiär och skulle möta sävehof i Patrillebohallen klockan 09:00. Det gick inte så bra för laget, det blev förslust.....

Men det är så det är, ibland vinner man och ibbland förlorar man. Chanique var väldigt besviken efter matchen, hon tyckte att hela laget var dåligt, och jag var benägen att hålla med.

Sedan bar det av till IKEA för att äntligen få köpa luckorna som skall sitta på nederskåpen i mediamöbeln vi köpte för länge sedan, det har inte bara blivit av men nu så. Det är sådana skåp där man vill gömma undan en massa "skit" så fatta att det var skönt att äntligen få gömma undan på riktigt. Det blev nya kuddar till soffan och två nya plädar med. Konstigt att man inte kan gå in på IKEA utan att komma ut med en massa annat som man inte planerat. Hittade även en fotölj som jag blev lite kär i, nu när jag är inne i mina stickningar skulle jag vilja sitta i en skön fotölj. Jag sjunker ner så djupt i soffan så det känns i ryggen efter en stund...

Men det blev ingen fotölj idag, skulle inte få plats med den i bilen då Jennifer och alexander var med, får kanske bli en annan dag.....eller om jag kan hitta någon annan på något annat ställe, Vi får se

  När vi åkte från IKEA bar det iväg till Frölundaborg, vi skulle titta på Anton och sitt U16 elitlag när dom tog sig an Malmö. Det blev vinst för Frölunda, en underhållande match. Jennifer och alexander ville att vi skulle stanna ett gäng timmar till för att se när J20 Elit skulle spela, Antons bror Erik är med där men vi ville hem. Jennifer och Alle åkte in ändå, tog min bil :-)


Så när Jag och Patrik hade vilat i soffan en stund bestämde vi oss för en söndagsmiddag på La Gondola på Tu Man Hand. Fantastiskt gott var det, kan jag varmt rekommendera.

 

SÖNDAGSMIDDAG 152:-
Mustig svampsoppa med tryffelsmak
Fiskgratäng på planka serveras med räkor & vitvinssås
Chokladkladdkaka serveras med hallon & vispad grädde 

Av Susanne - 22 september 2011 12:00

Döm av mn förvåning när jag upptäcker att jordgubbarna och rabarbern kommer igen! Annars är det väldigt höstigt ute, bladen på björkarna rasar av...


Hösten har sin tjusning, mysfaktor 100 när man kan tända stearinljus i hela huset, krypa upp i soffan och bara njuta.

     


Av Susanne - 22 september 2011 10:00

Kan låta lite märkligt med tanke på att man har tre barn :-) Men det finns olika oskulder så man bär på och i går var det dags. AW-Oskulden är nu tagen.


Har arbetat sedan jag var 16 år och ALDRIG varit på AW. Otroligt men sant.

Men i går var jag på Lilla London i göteborg och träffade min gamla klasskamrat "Virre" . Det var 30 år sedan vi såg sist..........men det lär absolut inte dröja lika länge innan vi träffas igen. En fantastikst trevlig kväll med god mat och gott vin, vi hade så mycket att prata om. På 30 år har det hänt en hel del i våra liv så det var ömsom skratt, ömsom en tår som föll, men så fantastiska berättelser om våra liv vi ändå har levt och hur mycket gemensamt man ändå har efter alla dessa år. Tack Veronika för du tog min AW- Oskuld.....INTE EN DAG FÖT TIDIGT!

 

Av Susanne - 20 september 2011 12:30

Det finns så mycket snyggt att sticka så man blir alldeles tossig. Hittade dessa innertofflor nu när jag sökte runt lite, men dessa skall virkas. Skall nog köpa hem och göra dessa, kanske om dom inte är allt för invecklade kanske man skall börja ta beställning :-)

Jättesnygga och sköna att ha på typ kontoret nu när man skall lägga undan sommarskorna och få på sig de tyngre varmare pjäserna. Syr man på lite skinn under så blir dom nog riktigt slitstarka.

 


Av Susanne - 19 september 2011 13:41

Helgen har varit som de flesta helger iallfall när man tänker på vädret. Fick iallafall höstrensat en rabatt innan regnet fullkomligt vräkte ner, värre var det med upptagning av de restende potatisarna i potatislandet......men vad gjorde det, desto skönare att ställa sig i en varm dusch.

Nej det har varit en soft helg i soffan med stickning och tv tittande, men det är inte fy skam det heller. Skulle träffat en klasskamrat som jag inte sett på säkert 30 år, men det blev ändrade planer.... Kompisen hade en "het" date, och frånskild som hon är ville man ju inte sätta käppar i hjulet för henne utan vi tar det en annan gång .-)


Chanique har nu bestämt sig för en tröja som jag skall göra. Skickade efter garnet på nätet så inom ett par dagar skall jag nog kunna börja. Har en arm kvar på den tröjan jag stickar nu.

 

Som tur var ville hon inte ha en benvit, såååå nöjd blev jag för det efter som jag nu har stickat tre stycken i samma färg. Nej hon skall ha en gråaktig färg som är väldigt snygg. skall bli kul att sätta händerna i detta projekt

Av Susanne - 12 september 2011 19:30

Så där ja då var den tröjan färdig med en matchande tröja till nallen med. En juklapp till en som inte skall behöva frysa i vinter :)


 

Av Susanne - 11 september 2011 23:45

Vad skönt det är när man har storstädat hela huset med allt vad det innebär. Att bara sätta sig och titta lite på tv:n och bara kunna koppla av. Hade tänkt att jag skulle få iordning trädgården inför hösten men det bara regnar ute.....


I dag har det varit en intensiv dag i soffan framför tv:n. Först ut var det bronsmatch respektive Finalen i Tv-pucken. Tyvärr fick Göteborg nöja sig med en 4:e plats efter att ha blivit slagna av Stockholm Röd. Men det är inte illa att komma fyra, men naturligtvis hade medalj varit att föredra.


11 septembers 10-årsdag har ju inte heller kunnat undgå någon så det blev att man tittade och återupplevde allt detta hemska som hände. såg en bra film som inte slutade förren in på småtimmarna så någon större skönhetssömn blev det inte denna natt......


Håller på att sticka vidare på alla mina projekt, barntröjor är kul att sticka för det går så snabbt. Mitt senaste alster kommer att bli en julklapp :-)

En liten tröja med matchande Nalletröja 




Ovido - Quiz & Flashcards