vattumannen

Alla inlägg den 20 juli 2011

Av Susanne - 20 juli 2011 23:15

Patrik fick en fisk som släpptes tillbaka, det var ingen annan heller som fick något att ta upp. JAG hade inte ens ett napp, jo ett hade jag redan efter femte kastet.....men resterande 500 kast fände jag inget på..Uhh vad förvånad jag blir.

Men det var trevligt att träffa Maria och Sten i en annan miljö än på en inlinearena :-) Goa vänner kan man inte få för många av :-D Vi lite "trängde" oss på för Maria och Sten var och hälsade på sina kompisar från göteborg som bodde i en stuga i Klarälvsbyn, Aino Bernt och Bryan, trevliga människor det med- vi bjöds in på fika innan vi åkte till älven.

Tack för en ybertrevlig kväll.

Maria tog lite kort:

Sten visade lite av alla sina flugor   Patrik och Jag lyssnar........   Mycket kläder att sätta på sig   Visst ser man proffsig ut, rätt klädd är man iallafall   Man behöver upp på land ibland för att värma sina ben   Strömmande vatten tar på krafterna att stå i     5 fantaster i vattnet :-)  

Meningen var att vi skulle äta räkor med Pappa nu i kväll, men det blev nästan natt innan vi kom hem igen så jag hopaps det står på menyn i morgon istället. godis och tv är det inge större fel på :-)

Av Susanne - 20 juli 2011 07:16

Redan inne på andra kopp kaffe på altanen. Det blev inget fiske i går kväll så jag somnade framför tv:n efter en underbar middag med kokt harr och nävgröt. Nu är timmen arla, dimman börjar lätta och man kan skönja solen, kan bli en fin dag i dag. I dag skall vi till Sysslebäck och träffa Maria och Sten. Sten är proffs på flugfiske så jag hoppas på en privatlektion i allt som rör detta sketfiske :) Förhoppningsvis så lär man sig ett och annat i denna konst, det är mycket med flugor, vilken skall man använda i vilket vatten och när. Ser med spänning fram emot denna dag.Hoppas att kvällens inlägg blir med bild på nyupptagen fisk. Have ā nice day

Ovido - Quiz & Flashcards