vattumannen

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2012

Vilse i skogen....

Av Susanne - 20 augusti 2012 21:09

Att jag aldrig lär mig att inte tro att jag har inbyggd GPS. Nu gick jag vilse på riktigt, gick i motsatt riktning haha typiskt mig. Som tur var kollade jag kompassen i telefonen när jag började irra mig in i de djupa skogarna i färd med att hitta skogens guld.

Men jag hade gått riktigt fel innan jag insåg att jag nog var tvungen att förlita mig på kompassen och det var tur, för efter en 45 minuters rask promenad i skogen var jag ute på skogsvägen igen. Glädjen av att se bilen bortigenom var obeskrivlig, genomsvett rattade jag hem igen. Ett rejält träningspass blev det iallafall.

Tre timmar i skogen och inte hittade jag någon svamp att skryta om. Några futtiga stackare som hade missats i det annars så länsade marker blev det jag fick med mig hem. Fattar inte hur länsat det kan vara, det ser ut i skogen som om det har varit skallgång efter svampen. Tänk om jag kunde vara först någon gång......

Men det är som det är, nu skall jag rensa de få stackarna har för att sedan smörsteka dom till en god kvällsmacka

 
 
Ruth

Ruth

20 augusti 2012 23:51

Uj, uj, man skall inte gå ensam i skogen, du kan tappa mobilen och förirra dig hur långt bort som helst, en kantarell maka är inte värd det. Tur att du kom rätt efter allt ditt irrande.
Många fina foton fick du också med dig hem, det kan jag njuta av eftersom inte svampen räckte till en macka för mig :D bättre lycka nästa gång, du brukar ju alltid hitta svamp.

Ja här har det blivit ljust ute nu, så ovant och rent. Vi vill ha Tujahäck, den är vintergrön och tät om den klipps rätt och ger ett fint insynsskydd.

Kramelikramarom.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Susanne

20 augusti 2012 23:55

Jo det var det allt värt ändå :)
Ett bra träningspass, god mat och frisk luft. Vad mer kan man begära haha
Men jag skall hålla mig till den delen av skogen som jag känner till från och med nu. Gå vilse är inget vidare

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 1 augusti 2018 22:12

Vi lämnade Landvetter i måndags och styrde mot Norrtälje till min bror och hans man. Där hade vi en fantastisk vistelse med fantastisk mat och goda viner. I går var vi till en sjö och badade. Det var uppfriskande trots att det var 31 grader i vattne...

Av Susanne - 18 november 2012 01:45

...heter en sjal som jag började på nu i eftermiddag. Var sugen på att påbörja något nytt efter att ha gjort klart en arm till min "testkofta". I morse var jag uppe tidigt efter att ha sovit i stort sett sedan klockan 15:30 i går. Satt på jobbet och ...

Av Susanne - 16 november 2012 00:44

Ja det är precis vad jag har blivit. Mormor lär dröja men det gör ingenting när jag nu har denna lilla bebbe att ta hand om. Jennifer tog med Lexie idag till mitt jobb som fortsättningsvis kommer att vara ett litet dagis för henne. Från och med nästa...

Av Susanne - 15 november 2012 01:15

Idag har det varit fruktansvärt tråkigt väder igen. Jag är så trött på denna regniga gråa trista onsdag. Blev kvar på jobbet ganska länge, hörde på radion att det var en delbolyckor på min rutt så så kändes det mer meningsfullt att jobba lite til...

Av Susanne - 14 november 2012 00:15

Det har varit lite dåligt med skrivande hör på ett tag, men det är inte så att jag lagt ner det utan jag har fått riktig sticknojja på sista tiden. Jag bara älskar att se hur alla alster växer fram på stickorna. Har gått med i en grupp på FB online s...

Ovido - Quiz & Flashcards