vattumannen

Direktlänk till inlägg 7 december 2011

Blogga ----- varför och för vem?

Av Susanne - 7 december 2011 11:00

Funderar ofta på varför jag skaffade mig en blogg, för vem och i vilket syfte.

Alla dessa sociala medier man skall vara med i - twitter, FB, blogg m.m

Varför är det så viktigt att vi delar med oss om allt som sker i vardagen. Är det ett nytt sätt att kommunicera med sina medmänniskor eller är det för att det är bekvämare att haspla ur sig med ett par tangenttryckningar lite statusuppdateringar om vad som händer, istället för att träffas, prata, kommuicera över en kopp kaffe hemma eller på ett café. Jag är lite sur på mig själv att jag dragits med i denna nya kommunicerings-trend eller vad man nu skall kalla det för.


Det är så opersonligt att mötas i cyberworld, eller inte--?? Vat vet jag, vad vet jag!


Värst tycker jag att det var när en mycket kär vän (som för övrigt är en hängiven bloggare, hela hennes liv kretsar runt sina "nätvänner" och att hitta uppslag och bilder till nya inlägg) hade lagt in ett inlägg om sin hälsa som inte var så bra. Inte fick jag ett samtal om detta utan läste det i hennes blogg......då tycker jag att saker och ting har gått lite för långt, eller när man ringer och hör hur livet lever och man får till svar - Har du inte läst min blogg.


Det är detta som gör att jag ifrågarsätter mitt egna val om att skaffa en blogg, kommer man att bli så uppslukad i att skriva inlägg så man glömmer att det faktiskt finns vänner och bekanta runt om en som hellre vill ha ett samtal än att följa ens liv genom en blogg.


Men inser att jag måste förstå att det ena inte utesluter det andra, det gäller att få perspektiv till sitt bloggliv.

Vill jag att hela världen skall få ta del av vad jag åt till frukost, ja ni förstår vad jag menar.

Jag ser bloggandet som ett roligare sätt att skriva dagbok.


Jösses det är mycket att ta ställning till, jag har så mycket jag skulle vilja skriva. Mitt liv har varit så bra, roligt, tragiskt, hemskt....all intressanta möten genom livet - de möten som har varit hemska nog att hamna i de värsta skräckfilmerna. Har funderat på att skriva en bok om mitt liv- men jag kan ju börja här och nu!

Livet bakom mig kan jag skriva en annan dag, men nu är det vad som händer just nu.


JAG GER BLOOGANDET EN CHANS!

´Följer ni mig i min vardag - Välkommen!

Min nutidsresa börjar här och NU, ja just det i Detta NU


Om ett år får jag se om det var så bra, har jag blivit en bloggare som gör det på ett sunt/osunt sätt?

Om ett år får jag se.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 1 augusti 2018 22:12

Vi lämnade Landvetter i måndags och styrde mot Norrtälje till min bror och hans man. Där hade vi en fantastisk vistelse med fantastisk mat och goda viner. I går var vi till en sjö och badade. Det var uppfriskande trots att det var 31 grader i vattne...

Av Susanne - 18 november 2012 01:45

...heter en sjal som jag började på nu i eftermiddag. Var sugen på att påbörja något nytt efter att ha gjort klart en arm till min "testkofta". I morse var jag uppe tidigt efter att ha sovit i stort sett sedan klockan 15:30 i går. Satt på jobbet och ...

Av Susanne - 16 november 2012 00:44

Ja det är precis vad jag har blivit. Mormor lär dröja men det gör ingenting när jag nu har denna lilla bebbe att ta hand om. Jennifer tog med Lexie idag till mitt jobb som fortsättningsvis kommer att vara ett litet dagis för henne. Från och med nästa...

Av Susanne - 15 november 2012 01:15

Idag har det varit fruktansvärt tråkigt väder igen. Jag är så trött på denna regniga gråa trista onsdag. Blev kvar på jobbet ganska länge, hörde på radion att det var en delbolyckor på min rutt så så kändes det mer meningsfullt att jobba lite til...

Av Susanne - 14 november 2012 00:15

Det har varit lite dåligt med skrivande hör på ett tag, men det är inte så att jag lagt ner det utan jag har fått riktig sticknojja på sista tiden. Jag bara älskar att se hur alla alster växer fram på stickorna. Har gått med i en grupp på FB online s...

Ovido - Quiz & Flashcards