vattumannen

Alla inlägg den 9 december 2011

Av Susanne - 9 december 2011 17:45

I morse när man vaknade var i landskapet inte vitt längre. Regn och kraftig blåst är vad som tittade fram bakom persiennerna. Trist - hade hoppats på mycket snö så man får lite julkänsla så här strax innan jul. I dag är jag hemma från arbetet, måste städa färdigt med allt vad jag drog fram i går, men armen värker oerhört så jag få ta det lite pö om pö. Min ambition är att få städat och byta gardiner och julpyssla lite. Känns som detta är sista helgen innan jul som man kommer att ha tid att iordningsställa Julen.


Grovköket är så fint nu, det blev tre sopsäckar med allehanda skit som man gömt undan så fint. Varför man skall spara på allt begriper jag inte. Saker man aldrig använder är ju bara att kassera - men av någon oförklarig anledning lägger man bara på hög. Känner ni igen tanken ---kan komma till användning en annan dag. Hahaha denna annan dag infinner sig ju aldrig utan denna annandaghög växer sig bara större och större. Men nu åker det ut!! Och jag skall aldrig mer tro på detta med annandag kanske kan komma till användning....


Nu är jag äntligen klar med min röjarstädning, känns helt underbart. Trotsade tom vädret och var till återvinninsstationerna och slängde skräp.

Nu sitter jag och tar ett välförtjänt glas vin och väntar på att potatisen skall bli klar så vi kan äta. Ute råder det kaos i vädret, det blåser så det viner i fogarna. Skönt att vara inne och mysa. För mysa är precis vad det är just nu som står på agendan (förtom att jag skall sätta upp nya gardiner i vardagsrmmet) I kväll blir det Idol.....min favvo är redan ute och det var Molly men jag är helt övertygad om att henne kommer man få höra mycket av i framtiden. Jag vet inte riktigt vem jag har som favorit just nu Robin eller Amanda, båda har fantastiska röster......

Jag öskar er alla som ev besöker mig här en Riktigt skön fredagskväll. Ta hand om varandra!


Ovido - Quiz & Flashcards