vattumannen

Alla inlägg den 12 december 2011

Av Susanne - 12 december 2011 21:47

Veckorna, dagarna bara springer iväg, just nu känns det som om veckorna enbart består av måndag och fredag. Samtidigt som man känner att dagarna veckorna månaderna bara springer iväg är det ganska skönt, för jag längtar till våren och sommaren. Jag känner att jag inte är en äkta nordbo precis, skulle trivas i sol och värme året om. Men nu är vi där vi är - och återigen så var det måndag :-)


Helgen hr varit lite hektisk men trevlig. Jag blev hemma från arbetet även i fredags. Jag hade fortfarande väldigt ont i armen efter sprutan så humöret var inte riktigt på topp. Städat färdigt fick jag gjort iallafall, jag började ju röja ut i grovköket och eftersom jag hade så ont efter det att jag hade tagit sprutan i torsdags orkade jag inte städa färdigt.

Men nu är det en fröjd att å in där, var sak på sin plats....skall bli spännande och se hur länge det får vara på det viset.


Nu börjar julkänsla infinna sig här hemma, gardiner på plats, hyacinter som luktar Jul, nu är det bara några dagar kvar tills alla tomtar skall få pryda sin plats i hemmets lugna vrå.


I lördags hade vi vårt årliga traditionsenliga JULKAPPS SPEL med Familjen Elfström. Haha och ja det blev lika tokigt, hysteriskt roligt som alla tidigare år. Vårt mission lyckades vi med, Susanne (inte jag då) fick inte ett endaste paket hahah. Det är nästan så jag kan tycka lie synd om henne rots allt. Hon hade iallafall 11 paket innan själva spelet startade.Men allt eftersom tiden gick blev hon av med både det ena och det andra paketet, tills slut var hon helt naken.

  HUR GÅR DÅ DETTA SPEL TILL?!!?

Alla köper 3-4 paket per man till ett värde av ca 25-30 kronor. Man lägger alla paket på bordet. Sedan börjar del ett av spelet. Man har två tärningar som man turas om att slå, får man lika tärningar får man ta ett paket från högen. Man håller på tills alla paket är borta från bordet. Det är nu SPELET börjar.

(en del väljer att man får öppna de paket man lyckats att "slå" till sig) men det gör inte vi. Det innebär at man kan slåss om ett paket som kan innehålla en burk sill :-)

Någon sätter en äggklocka eller likande UTAN att berätta för de andra. Den som har flest paket börjar att slå sina tärningar och sedan går man runt i tur och ordning i klockans riktining. Lyckas man nu slå två lika får man ta ett paket från vem som hels av deltagarna. Så håller man på tills dess klockan ringer. När klockan ringer är spelet alltså slut och man får öppna och behålla de paket man lyckats vinna till sig.

Ett HYSTERISKT spel som är fantastiskt roligt.


Även i år blev det ett lyckat spel för vår familj.

Av 45 paket fick motståndarfamiljen 3 paket hahahahahahah resten hamnade hos oss. Chanique vann med 12 paket, Alle hade 10, Jennifer 3 Markus 7 och jag och Patrik 5 paket var.

MISSION COMPLETED, vi skulle inte låta dom få några men, men...


Söndagen var en riktig slappardag, det blev sent på lördagen så det var skönt att bara slappa och ladda batterierna för ännu en måndag - och ny arbetsvecka.


I dag har det inte hänt något alls, vaknade pigg och utvilad kvart över fem och kunde inte somna om så det var en tidig morgon med kaffekopen vid köksbordet.

_________________________________________________________________


Min blogg har blivit så fin, mamma har varit som en liten tomtenissa och fixat och ordnat RIKTIGT MYSIGT!

Tack mamsen, du är bäst!





Ovido - Quiz & Flashcards