vattumannen

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Susanne - 7 december 2011 13:37

Vissa av mina inlägg är lösenordsskyddade, detta beroende på att jag håller på att skriva en självbeografi,

när jag är klar vilket kommer att ta ett år eller två. Det är mycket som hänt, jag kommer att backa mitt liv till 1981 alltså för 30 år sedan. när jag känner mig mogen att dela med mig om mitt liv - då blir det som en bok, jag öppnar upp!

  

Av Susanne - 7 december 2011 13:26
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Susanne - 7 december 2011 12:48
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Susanne - 7 december 2011 11:00

Funderar ofta på varför jag skaffade mig en blogg, för vem och i vilket syfte.

Alla dessa sociala medier man skall vara med i - twitter, FB, blogg m.m

Varför är det så viktigt att vi delar med oss om allt som sker i vardagen. Är det ett nytt sätt att kommunicera med sina medmänniskor eller är det för att det är bekvämare att haspla ur sig med ett par tangenttryckningar lite statusuppdateringar om vad som händer, istället för att träffas, prata, kommuicera över en kopp kaffe hemma eller på ett café. Jag är lite sur på mig själv att jag dragits med i denna nya kommunicerings-trend eller vad man nu skall kalla det för.


Det är så opersonligt att mötas i cyberworld, eller inte--?? Vat vet jag, vad vet jag!


Värst tycker jag att det var när en mycket kär vän (som för övrigt är en hängiven bloggare, hela hennes liv kretsar runt sina "nätvänner" och att hitta uppslag och bilder till nya inlägg) hade lagt in ett inlägg om sin hälsa som inte var så bra. Inte fick jag ett samtal om detta utan läste det i hennes blogg......då tycker jag att saker och ting har gått lite för långt, eller när man ringer och hör hur livet lever och man får till svar - Har du inte läst min blogg.


Det är detta som gör att jag ifrågarsätter mitt egna val om att skaffa en blogg, kommer man att bli så uppslukad i att skriva inlägg så man glömmer att det faktiskt finns vänner och bekanta runt om en som hellre vill ha ett samtal än att följa ens liv genom en blogg.


Men inser att jag måste förstå att det ena inte utesluter det andra, det gäller att få perspektiv till sitt bloggliv.

Vill jag att hela världen skall få ta del av vad jag åt till frukost, ja ni förstår vad jag menar.

Jag ser bloggandet som ett roligare sätt att skriva dagbok.


Jösses det är mycket att ta ställning till, jag har så mycket jag skulle vilja skriva. Mitt liv har varit så bra, roligt, tragiskt, hemskt....all intressanta möten genom livet - de möten som har varit hemska nog att hamna i de värsta skräckfilmerna. Har funderat på att skriva en bok om mitt liv- men jag kan ju börja här och nu!

Livet bakom mig kan jag skriva en annan dag, men nu är det vad som händer just nu.


JAG GER BLOOGANDET EN CHANS!

´Följer ni mig i min vardag - Välkommen!

Min nutidsresa börjar här och NU, ja just det i Detta NU


Om ett år får jag se om det var så bra, har jag blivit en bloggare som gör det på ett sunt/osunt sätt?

Om ett år får jag se.

Av Susanne - 7 december 2011 10:06

Att välja att ställa bilen hemma för att man skall åka kommunalt har sina för -nackdelar. I morse vaknade jag till i alla sinnen när jag fick springa till busshållplatsen, håret stod rätt bakåt och jackan fladdrade likt en fladdermus i sin vildaste jakt. Busschauffören måste ha sett mig, för vem kunde missa detta vidunder som dundrade fram i gatlysets sken, hjälpte det - NOT!! Bussen rusade i väg mitt framför mina ögon och jag insåg ganska snart att jag nu efter en månads kollektivåkande ångrar mitt miljötänkande val.


Pustande och stånkandes lutande jag mig mot busskuren och kollade klockan på mobilen, jag hade tre minuter tillgodo.....Bussen hade avgått INNAN utsatt tid. Jaha vad skall man säga förutom att jag hade i lugn och ro kunnat ta en kopp kaffe till hemma i min lugna vrå. Nu stod jag där i busskuren och skulle få vänta 20 minuter i snålblåsten på nästa buss.


Om bussen kommer sent kan jag köpa för då har det hänt något på vägen, men att åka för tidigt!!!! Ja ja,jag får inte låta denna början på dagen påverka hela min dag. Jag har ju valet att kunna ta bilen, men jag är så trött på att sitta i dessa köer och bara se hur folk kör --- många gånger med livet som insats. Det är allt en oerhörd lyx att luta sig tillbaka i en varm buss, en bra bok från Storytel i lurarna, sticka på den tröjan jag för stunden håller på med.Att åka kommunalt är allt skönt när det fungerar

   Det tar en timme att åka buss (en väg) med ett byte inne stan. Det är nästan vad det tar med bilen med så även om bussarna ibland kommer och går efter en egen klocka som inte är synkad med någon annans så är det allt fler fördelar med att åka kommunalt än att ta bilen.

Ovido - Quiz & Flashcards