vattumannen

Alla inlägg den 8 december 2011

Av Susanne - 8 december 2011 16:00

I dag vaknade hela huset alldeles för sent för att komma sig iväg till respektive arbete och skola i tid. Det hör inte till vanligheten - tror bestämt att det är första gången detta händer. Jag låg kvar och trynade mig och lämnade plats för alla virrepannor att göra sig klara för att komma iväg. Jag bestämde mig för att stanna hemma istället för att stressa sig iväg, har läkartid på Mölndals Ortoped 14:00 så jag skulle ändå få sluta tidigare idag.


Det är dags med min andra arm - Tennisarm.

Jag som aldrig spelat tennis eller något annat som kan få mig att få denna vidriga åkomma. Det är över ett år sedan nu som jag opererade den andra armbågen, en historia för sig. Jag gick över ett år med värk och ingen läkare kunde konstatera vad det var (hör till saken att jag gick på vårdcentralen) jag provade akupunktur 10 gånger, sjukgymnastik m.m men inget hjälpte. Till slut skickades jag till en läkare som satte en kotrisonspruta i armen och då försvann äntligen värken. Men den lyckan varade bara i tre månader sedan var det dags för ny spruta. Efter tre stycken villa han inte sätta någon mer utan tyckte att jag skulle operera och skickade remisser runt om till sjukhusen runt Göteborg. Men INGEN ville utföra den operationen.


Nya rön - man opererar inte utan man får lära sig att leva med värken. Tur att det var vänsterarmen eftersom jag är vänsterhänt :( , det var så illa att jag kunde inte ta något med lite vikt i handen, den var helt orkeslös. MEN jag fick telefonnummer till några privata läkare som jag skulle kontakta för att se om någon ville utföra operationen.


LYCKA - Citykirurgen tog in mig nästan på en gång. Men jag kommer ALDRIG låta han ta min högerarm, det var den värsta läkare jag träffat på någonsin. När jag låg där på operationsbädden och han hade skurit upp ett 10 cm snitt i armbågen och skulle till att frilägga muskeln som var det onda hoppade jag till för bedövningen hade inte tagit ordentligt- då säger han till mig

Citerar

- Ligg inte där och skrik som en arabkärring!!

Hade sådan lust att bara resa på mig och åka däifrån, men vad skulle man göra med ett öppet sår, nä jag var tvungen att bita ihop tills allt var klart. Och jag blev ju bra, har inga känningar överhuvudtaget i vänsterarmen.


Men som sagt nu är det lika illa med högern och jag var hos Ortopeden i Mölndl och fick en ny spruta och vi diskuterade det här med operation. Även han talade om för mig att utsikterna för operation var väldigt liten men han skulle göra ett försök med att ringa runt, och jaaa han fick tag i en gammal ortoped som jobbar halvtid så han kunde nog inte ta det förren i februari - mars :-) men nu hade jag ju fått en ny spruta så nu skulle jag ju klara mig fram tills dess.


Men Ack nej vad jag bedrog mig, denna spruta fungerade inte har sådan värk så det ä värre än innan, vet inte vad som gick snett denna gång. När han satte den i muskeln så kändes det som det gjort innan, men men. Det är nte många månader kvar så det är bara att bita ihop.


Jag som skulle göra klart min städning i grovköket som just nu är fullkomligt kaos då jag har stökat runt i alla vrår. Men värken däckar mig så det blev ryggläge i soffan istället.

En skitdag kan man säga, det snör ymningt ute så man får hoppas på en bättre dag i morgon.






Ovido - Quiz & Flashcards