vattumannen

Av Susanne - 20 augusti 2012 21:09

Att jag aldrig lär mig att inte tro att jag har inbyggd GPS. Nu gick jag vilse på riktigt, gick i motsatt riktning haha typiskt mig. Som tur var kollade jag kompassen i telefonen när jag började irra mig in i de djupa skogarna i färd med att hitta skogens guld.

Men jag hade gått riktigt fel innan jag insåg att jag nog var tvungen att förlita mig på kompassen och det var tur, för efter en 45 minuters rask promenad i skogen var jag ute på skogsvägen igen. Glädjen av att se bilen bortigenom var obeskrivlig, genomsvett rattade jag hem igen. Ett rejält träningspass blev det iallafall.

Tre timmar i skogen och inte hittade jag någon svamp att skryta om. Några futtiga stackare som hade missats i det annars så länsade marker blev det jag fick med mig hem. Fattar inte hur länsat det kan vara, det ser ut i skogen som om det har varit skallgång efter svampen. Tänk om jag kunde vara först någon gång......

Men det är som det är, nu skall jag rensa de få stackarna har för att sedan smörsteka dom till en god kvällsmacka

Av Susanne - 19 augusti 2012 16:00

Nyss hemkomna från Hökensås men det blev inga fiskar på kroken. Dom var uppe och visade sig och glassade i solen men brydde sig föga över alla dessa fina flugor vi försökte locka dom med.

Men det gör inget, det är fantastisk natur och det är bara avkopplande att stå där i vattnet och lura

nu skall Bettan göras iordning och städas så hon står redo när det när iväg igen.

Av Susanne - 17 augusti 2012 06:52

.....i vår trädgård.
Tyckte det var lite märkligt att alla rosor och diverse blommor var borta när vi kom hem efter tre veckors semester, i morse fick jag förklaring till det. En familj med två ungar har min trädgård som utfodringsplats :))
Har ett smålandsstaket runt tomten och grinden mot baksidan var öppen och det är detsamma som välkommen in till skafferiet.
Men det gör ingenting, dom är så
söta när dom sliter av bladen från små träd och buskar. Tyvärr fick jag inte med pappan på bild han var lite i skymundan och när jag skulle smyga mig på honom stack han. Mamman och ungarna är lite tuffare. Bilderna är tagna genom fönstret så bildkvaliten är inte den bästa

Nu sitter jag på altanen med morgonkaffet och jag hör det prasslar i buskaget så dom väntar nog bara på att jag skall ge mig av så dom kan fortsätta ned frukosten - i vår trädgård. Nu har jag stängt grinden- men det hindrar väl föga

Av Susanne - 16 augusti 2012 22:35

Robins Lusetröja har varit klar i över ett halvår men jag har inte vågat att sy och klippa upp för armhålan så den har blivit liggandes. Men nu i kväll var vi nere och hämtade gamla fönster som pappa tagit med sig från Klaråsen och då passade jag på att få med mig tröjan och med mammas hjälp är den nu klar för att sy ihop :))

Äntligen fredag i morgon. Denna första vecka efter semestern har varit arbetsam. Varmt och kvavt på kontoret och jättehögar med papper att få iordning på. Men efter i morgon har jag nog koll på läget igen.
Det blir nog en tur med Bettan i helgen, vart det bär av beror lite på vad solen väljer att lysa.
Nu Natti Natti :))

Av Susanne - 16 augusti 2012 07:23

Av Susanne - 16 augusti 2012 07:22

Idag vill jag inte gå upp, vill krama kudden ett par timmar till.
Torsdag idag och veckan är snart slut, tiden springer så snabbt iväg. Ett par koppar kaffe till och jag är redo för ännu en arbetsdag. Skall till mamsen och pappsen i eftermiddag och hämta hem 110 åriga fönster som pappa hade med sig från Bäckelid. Det kommer bli mitt höst/vinteprojekt att göra i ordning dom. Omkittning, skrapning, slipning och ommålning. Första etappen av mitt projekt som skall ända upp i ett lusthus som skall byggas till våren

Ha en bra dag alla
Kram

Av Susanne - 14 augusti 2012 22:06

I kväll har vi varit och tittat när Frölunda tog sig an Växjö hemma. Frölunda vann övertygande med 5-2 :)
Första peroden lekte Frölunda, skotten 15-3 talar för sig.

Nu har man varit på jobbet i två dagar efter semestern och det känns riktigt bra, ser fram emot helgen då jag hoppas att vi skall ut och lufta Bettan igen. En fisketur skulle sitta bra, vill ha stot öring på flugspöt. Det har varit dåligt med fiske denna sommar, men hoppas att hösten blir bättre

Av Susanne - 13 augusti 2012 00:46

Då var dessa tre veckor till ända :)) man skall inte klaga för det har varit fantastiska veckor. Vi har bara haft regn en dag och det var rött skönt att bara slappa och inte göra något.

De sista dagarna var vi på Getnö vid sjön Åsnen, långt inne i smålands skogar på en naturcamp där det inte fanns internet och knappt täckning på telefonen. Några fina fiskekvällar blev det och tro det eller ej men Chanique lurade iväg oss på en skogstur i över en timme på en islandshäst rygg. Det var riktigt häftigt jag både fick känna på tölt, trav och galopp men måste ärligt erkänna att jag hade svårt att sitta efter ett par dagar :D

När vi ridit vår tur hyrde vi cyklar och det var en bra bit dit vi skulle fiska så det onda var inte bara från hästryggen. Det blev inte så bra fiske som vi hade hoppats på. Mycket småfisk men jag lyckades fiska upp en större abborre och en gädda på över 2 kilo, inga fiskar vi lägger på grillen men jag gav dom till ett tyskt par som kanotcampade på udden vi var på.

Sällan sett så lyckliga människor över att få gädda. Dom tackade säkert 100 ggr. Kul att deras kväll var räddad, gädda är tydligen delikatess för dom. URGH!!!!!

Nu är det dags att krama kudden och ta tag i vardagen i morgon.