vattumannen

Av Susanne - 13 mars 2012 09:33

Ja det känns som man har liggsår efter att ha legat i sängen sedan i fredags. blev dålig när vi kom hem från Thailand, snuva hosta och feber. Prisa Tv4 Play, har nog sett all dynga som man kan se där. I går tittade jag på bröllop ja närmare bestämt 40 stycken hahahah, serie i 10 delar där varje program innehåller 4 bröllop där brudarna går på varandras bröllop och sätter poäng på mat, klänning m.m 10 program * 4 bröllop=40 st.

Det var verkligen surt att ligga i sängen hela dagen i går när det var så fantastiskt väder ute. Men jag kunde inte ta mig ut, varje gång jag gick upp ur sängen steg febern så det var bara att krypa tillbaka igen.

Nu är jag på jobbet får se hur det går, känner mig inte helt 100 men orkar inte vara hemma längre. Jag har ju en del att ta itu med eftersom jag precis kommit hem efter semestern. Det är en del arbete som ligger och väntar på att bli gjort.

I dag skiner solen med och det ser ut att bli en vacker dag :)

Av Susanne - 2 mars 2012 23:45

Kändes lite konstigt när vi kommit oss hem till Korpvägen igen. Alexander blir den förste att flytta hemifrån och det var väl inte helt oväntat. Tre grabbar är dom som delar på en lägenhet i Floda - ett stenkast från Chanique :-)

Jennifer ser man inte helelr så mycket längre så ---- snart kommer det att bli väldans tomt i huset - ja iallfall varannan vecka   chanique har pratat om att börja vara hos oss varannan vecka så då har vi henne och Markus. Dom är inte sååå gamla ännu så vi kommer inte bli helt lonley på några år.

Av Susanne - 1 mars 2012 23:00

I dag var det dags att förflytta sig från denna underbara ö. Sista natten innan det bär iväg hemåt till kalla Svedala kommer vi att spendera i Phuket. hotellet som vi skall till ligger bara 10 minuters bilresa från flygplatsen och det gör att man kan njuta även en stund i morgon. Tidigt var vi iväg 08:00 gick båten från Koh Lanta, vi måste åka via Phi Phi för att byta båt som tar oss till Phuket

Här åker vi ifrån Phi Phi mot Phuket

Fattar inte hur dom kan hålla ordning på all packning som lastas i stora "skethögar"
Organiserat kaos skulle jag vilja säga, Imponerande!!

När vi checkade in på hotellet Välkomnades vi med ett varsitt blomster armband. Sött ♥

Detta rummet som vi nu har fått skulle jag kunna stanna kvar på hur länge som helst. Så oerhört lyxigt!!!!!

Härligt att avsluta denna fantastiska resa med detta boende The Imperial Adamas Beach Resort Phuket.

Härligt när poolen är precis vid altankanten så man inte behöver göra mer än att hiva sig i och upp på solstolen ien.

Kommer att sakna Thailand - men åker tillbaka om mindre än ett år igen

Av Susanne - 29 februari 2012 15:30

n Väldans nöjd Storfiskare :( fick upp två fina tonfiskar medans jag kammade noll. Jag hade en kungsmakrill på ca 4-5 kilo men tappade den ett par meter från båten. Det är bara att se sig besegrad, fast det svider.....

Även om det inte blev några fiskar så är det fantastiskt att åka runt med båten runt alla dessa öar. (även om jag inte har någon bild här, måste ladda upp bilderna från kameran)

Av Susanne - 28 februari 2012 12:00

Frukost är viktigaste målet har jag hört:))

Det finns så otroligt mycket att välja mellan så det är lätt att man föräter sig :))

Behöver man säga mer än att detta är livet.........

Nu har bokat en privat stor båt för fiske i morgon. Skall bli spännande och se om vi får något denna gång. För ett par år sedan när vi var ute fick vi en varsin kungsmakrill på ca 8 kg styck samt en massa små snapper (pizzafisk)-skitfiske på oss :D

Av Susanne - 27 februari 2012 15:30

Hotellet där vi bor på nu http://www.lantasand.com/

Inte mycket att klaga på här inte, frukost nere vid beachen, härlig sandstrand, egen pool på balkongen samt poolen nedanför fönstret

Av Susanne - 26 februari 2012 18:00

På vårt nya hotell som vi kom till idag är Väldans lyxigt jämfört med det vi haft i några dagar :)) en egen liten pool på balkongen är inte att klaga på. Bryr oss inte om att fylla den med vatten i kväll. Skall nu göra oss i ordning för att gå ut och äta. Hoppas ni har det bra där hemma, hörde att våren är på G och det låter alldeles underbart. Kram ♥

Ger man lite dricks till städerskan får man varje dag nya häftiga kreationer som dom skapar med handdukarna

Av Susanne - 23 februari 2012 22:30

En nattfösare efter en fantastisk dag. Har varit iväg och ätit barracuda på en fin restaurang - Papas :)) nu är vi tillbaka i vår lilla oas med vår "egna" bar. Lugnt är det, 8 personer och vi. Det är semester..... ♥