vattumannen

Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av Susanne - 18 augusti 2011 10:48

Har nu inlett mitt höstprojekt - Köket

I förra helgen slipade vi ner och fixade till bänkskivorna. dom var i stavlimmad bok, ljusa och tråkiga....men nu är dom mörkare och jag blev jättenöjd.

   
 ~ klicka på bilen för större format ~

Var på IKEA och köpte nya handtag och sakta men säkert börjar köksförvandlingen


I dag efter jobbet skall jag åka till färgaffären och fixa med färg för att måla kaklet, Var hos mamma i går på en kaffe och då informerade hon mig om att hon sett att man kunde göra det i något inredningsprogram.

Nu har jag bara lite ångest -- Vilken färg????

 

Jag skall byta ut dekorlisten och krönlisten i något mörkare, typ samma som bänkskivorna....

men frågan är:

Svart - Högblank svart kan bli fräckt men blir det för mörkt?

Vitt - Högblank vit är alltid fräscht och inger en ren känsla

Lila/Gul/Rosa/Grön?????

Kan bli riktigt fräckt med någon riktigt avvikande färg....


Hmm, frågan är vad det kommer att bli!
Jag får fundera lite på det innan dagens slut, för sedan åker jag och inhandlar det som behövs, det blir helgens projekt!

Har letat hur länge som helst för att få tag i en fönsterbelysning som jag vill ha. Hiyttade denna på Indiska

Ovido - Quiz & Flashcards