vattumannen

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2011

Tilda har vandrat vidare.

Av Susanne - 18 oktober 2011 12:15

  Efter en tids sjukdom somande Lilla Tilda in (9 år). det var mina svärföräldrars hund. En underbar liten flicka som alltid var så glad och välkomnande när vi kom på besök. Vi kommer att sakna dig Gumman, nu får du möta Regenzia som vi oxå saknar så oerhört mycket. Ni har det nu bra i Regnbågslandet.   

   

På den här sidan himlen finns en
plats som kallas Regnbågsbron.

När ett djur som varit särskilt
betydelsefull för någon dör,
så kommer det till Regnbågsbron.
Där finns
ängar och kullar för alla våra speciella vänner
så att de kan springa och
leka tillsammans.

Där finns tillräckligt med mat, vatten och
solsken,
och våra vänner har det varmt och skönt.
Alla djur som har varit
sjuka och gamla
blir återställda till hälsa och vigör;
de som varit
skadade eller handikappade blir friska och starka igen,
precis som vi minns
dem i våra drömmar från gångna tider.

Djuren är glada och nöjda, utom
för en liten sak;
de saknar alla någon väldigt speciell som de varit tvungna
att lämna kvar.
Alla springer och leker tillsammans,
men en dag kommer
någon av dem att stanna upp och titta i fjärran.

Dess klara ögon är
intensiva; kroppen börjar skälva.
Hon springer plötsligt ifrån gruppen,
flyger över det gröna gräset,
hennes ben bär henne fortare och fortare.
Hon
har sett dig, och du och din speciella vän möts till slut
i en lycklig
återförening för att aldrig skiljas igen.

Lyckliga kyssar regnar över
ditt ansikte,
dina händer smeker på nytt det älskade huvudet,
och du ser
ännu en gång in i de tillgivna ögonen på ditt djur
som så länge varit
frånvarande från ditt liv
men aldrig från ditt hjärta.

Sen går ni över
Regnbågsbron tillsammans...

Författare okänd...

 
 
Ruth

Ruth

20 oktober 2011 09:53

Så ledsamt och tomt det blir för Lennart och Birgitta, men Tilda fick ett långt och fint liv. Sov i ro lilla vännen !
Kram.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 1 augusti 2018 22:12

Vi lämnade Landvetter i måndags och styrde mot Norrtälje till min bror och hans man. Där hade vi en fantastisk vistelse med fantastisk mat och goda viner. I går var vi till en sjö och badade. Det var uppfriskande trots att det var 31 grader i vattne...

Av Susanne - 18 november 2012 01:45

...heter en sjal som jag började på nu i eftermiddag. Var sugen på att påbörja något nytt efter att ha gjort klart en arm till min "testkofta". I morse var jag uppe tidigt efter att ha sovit i stort sett sedan klockan 15:30 i går. Satt på jobbet och ...

Av Susanne - 16 november 2012 00:44

Ja det är precis vad jag har blivit. Mormor lär dröja men det gör ingenting när jag nu har denna lilla bebbe att ta hand om. Jennifer tog med Lexie idag till mitt jobb som fortsättningsvis kommer att vara ett litet dagis för henne. Från och med nästa...

Av Susanne - 15 november 2012 01:15

Idag har det varit fruktansvärt tråkigt väder igen. Jag är så trött på denna regniga gråa trista onsdag. Blev kvar på jobbet ganska länge, hörde på radion att det var en delbolyckor på min rutt så så kändes det mer meningsfullt att jobba lite til...

Av Susanne - 14 november 2012 00:15

Det har varit lite dåligt med skrivande hör på ett tag, men det är inte så att jag lagt ner det utan jag har fått riktig sticknojja på sista tiden. Jag bara älskar att se hur alla alster växer fram på stickorna. Har gått med i en grupp på FB online s...

Ovido - Quiz & Flashcards