vattumannen

Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

Arbeta till man fyllt 75 år - NEJ TACK!

Av Susanne - 8 februari 2012 14:44

Det pågår en enorm debatt på alla socela medier just nu efter Reinfeldts idée om att arbeta tills man fyller 75 år. Kan ju vara vara bra för en del men långt ifrån alla. Jag kommer absolut inte arbeta så länge - nä jag hade allt tänkt mig att sluta innan jag fyllt 60. Man vill ju njuta av livet en stund med innan det är dags att gräva ner sig.


 

Nu var det äntligen bokat! Nu blir det Thailand i två veckor med avresa på torsdag 16/2. Det skall bli så skönt, bara jag och Patrik....vi har bara bokat flygstol, vi har inte riktigt bestämt vart i landet vi skall ta vägen, det ger sig när vi kommer fram. skall bli riktigt skönt att fly kyla till varma stränder, saltstänk i håret och iskalla drinkar :D


Nu skall jag åka till garnbutiken för lite shopping. Åkpåsen som jag gjorde på beställning av Robin är nu levererad, i morgon åker nästa betällning av två hundtröjor så nu måste jag ha något nytt i händerna.
lite bilder på det som är klart:

     

Robin har nu beställt en tröja till själv som jag ser fram emot att sätta händerna på.

   

   Och denna kofta VILL JAG STICKA - den är så jäkla snygg men jag vill inte ha själv (har inte riktigt den bodyn till det) utan hoppas på att någon vill beställa den av mig :-)   

 


så om jag skall hinna med att börja på Robins tröja i kväll måste jag åka nu. Klockan 17:00 skall jag var på Allum för att fixa till mina naglar, en av naglarna har spruckit och jag är orolig att jag slå emot något så hela nageln ryker - för det gör ONT. Akrylnaglar i all ära men slår man av dom blir det en brutal smärta.

Trevlig eftermiddag/kväll

 
 
Ruth

Ruth

9 februari 2012 22:25

Så fint det stickade blev, med den kylan som råder så kommer det väl till nytta, duktig är du. Robin har valt en fin tröja, nu har du något att bita i framöver. Koftan är också superfin, men man får vara smal för att den skall komma till sin rätt.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 1 augusti 2018 22:12

Vi lämnade Landvetter i måndags och styrde mot Norrtälje till min bror och hans man. Där hade vi en fantastisk vistelse med fantastisk mat och goda viner. I går var vi till en sjö och badade. Det var uppfriskande trots att det var 31 grader i vattne...

Av Susanne - 18 november 2012 01:45

...heter en sjal som jag började på nu i eftermiddag. Var sugen på att påbörja något nytt efter att ha gjort klart en arm till min "testkofta". I morse var jag uppe tidigt efter att ha sovit i stort sett sedan klockan 15:30 i går. Satt på jobbet och ...

Av Susanne - 16 november 2012 00:44

Ja det är precis vad jag har blivit. Mormor lär dröja men det gör ingenting när jag nu har denna lilla bebbe att ta hand om. Jennifer tog med Lexie idag till mitt jobb som fortsättningsvis kommer att vara ett litet dagis för henne. Från och med nästa...

Av Susanne - 15 november 2012 01:15

Idag har det varit fruktansvärt tråkigt väder igen. Jag är så trött på denna regniga gråa trista onsdag. Blev kvar på jobbet ganska länge, hörde på radion att det var en delbolyckor på min rutt så så kändes det mer meningsfullt att jobba lite til...

Av Susanne - 14 november 2012 00:15

Det har varit lite dåligt med skrivande hör på ett tag, men det är inte så att jag lagt ner det utan jag har fått riktig sticknojja på sista tiden. Jag bara älskar att se hur alla alster växer fram på stickorna. Har gått med i en grupp på FB online s...

Ovido - Quiz & Flashcards