vattumannen

Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Susanne - 20 mars 2012 13:47

Redan nu kan jag tycka att detta med bloggande kan vara lite jobbigt och tidskrävande när man inte har så mycket tid.

Men iockförsig, man behöver inte skriva en roman varje gång heller, säger som min kloke mor, skriv lite varje dag så det inte blir en massa luckor i kalendern hahah


men vad skriva om om man inte har något vettigt att skriva om, hmmmm

Jo men det händer naturligtvis en massa saker varje dag som man kan prata eller berätta om, men det gäller att få ner det på pränt med.


Men idag har mamma och jag skapat en blogg som heter ~Sticklust ~ lite missvisande namn kanske med tanke på att här kommer det även att finnas en del virkat med. Jag älskar handarbete har gjort sedan jag var ganska ung faktiskt. Var egen företagare som 20 åring. Rosa Boden hette min lilla rörelse som låg i Färgelanda/Dalsland där jag bodde.

Rosa Boden var en tyg och garn affär, med att sy har väl inte riktigt varit min grej, det mesta går att lösa med nålar, tejp och häftapparat hahah men handarbete såsom virka, sticka och brodera har jag alltid gillat.


Nu har jag haft uppehåll ett tag från handarbete, men nu har giftet slagit till igen. Sedan i vintras har det blivit en del lusekoftor, barntröjor, hundtröjor m.m Det blir en dyr hobbey när man blir klar med sitt alster på ett par dagar så därav STICKLUST  Här kan jag nu lägga upp för beställning samt sälja det som jag skapar.


Hoppas att det kommer att bli bra!

Mamma är helgrym på sockar så det kommer nog bli mycket gott och blandat till försäljning i framtiden är jag helt säker på

Ovido - Quiz & Flashcards